To najlepšie čo môžete urobiť pre svoje podnikanie
tak ako sa poďakujete dlhoročným zamestnancom, by ste sa mali poďakovať svojím zákazníkom
tak ako sa poďakujete dlhoročným zamestnancom, by ste sa mali poďakovať svojím zákazníkom
Vernostný program je vo svojej najjednoduchšej podobe štruktúrovaný systém odmien, ktorý ponúkajú firmy na podporu opakovaných nákupov a vernosti k značke. Tieto programy môžu mať rôzne podoby – od zľavy na budúci nákup pri preukázaní sa vernostnou kartou až po zložito odstupňované členské systémy – s rôznou úrovňou prepracovanosti. Ich podstata však zostáva rovnaká: odmeňovanie zákazníkov za ich vernosť.
Tento typ vernostného programu pripisuje rôzny počet podov za každý nákup alebo využitie služieb u obchodníka. Zbieraním bodov motivuje zákazníka k opakovanému nakupovaniu. Nazbierané body si zákazník vymieňa za rôzne odmeny. Môžu to byť darčeky a poukážky rôzneho druhu. Zákazníkov je možné organizovať do skupín napríklad aj podľa celkovej útraty u obchodníka. Čím viac zákazník utratí, tým môže postupovať do výhodnejšej skupiny, kde získava viac bodov za nákup a uplatňuje ich výhodnejšie.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Keď majú zákazníci motiváciu vrátiť sa do vášho podniku, aby si uplatnili odmeny, je pravdepodobnejšie, že počas svojich návštev uskutočnia ďalšie nákupy. Časom sa tieto dodatočné tržby môžu výrazne navýšiť, pričom 64 % členov vernostného programu minie viac peňazí, aby maximalizovali zisk bodov.
Tento typ vernostného programu je nastavený veľmi jednoducho. Každý zákazník s vernostou kartou získava okamžitú zľavu na nákup či využitie služby u obchodníka. Systém vždy správne vyráta, koľko má zákazník zaplatiť pri aktuálnej platbe vernostnou kartou. Zákazníkov je možné kategorizovať do skupín, kde každá skupina môže mať inú výšku zľavy. Vo vernostnom programe sa nezbierajú žiadne body, ani sa nič neuplatňuje. Obsluha v administrácii zadáva jednotlivé položky nákupu alebo len výslednú cenu nákupu.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Vopred definovaná zľava umožňuje zákazníkom okamžite získavať výhody vernostného programu, bez toho aby museli čakať na zhromaždenie bodov alebo dosiahnutie určitého stupňa vernosti.
Tento typ vernostného programu sa často nazýva aj cashback. Zákazníkovi umožňuje získavať späť určitý percentuálny podiel za svoje nákupy. Zákazník pri prvom nákupe nedostane žiadnu zľavu ale výška jeho nákupu ho oprávňuje nakupovať so zľavou. Pri každom ďalšom nákupe bude zákazník platiť o to menej v akej sume nakúpil predtým. Nedocháza k žiadnym pripisovaním bodov ani k potrebe ich uplatňovania. Je možné znevýhodňovať výšku zľavy podľa toho ako neskoro ju zákazník využije. Čím neskôr zákazník ďalší nákup urobí, tým menšiu zľavu mu obchodník ponúkne.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Cashbackové programy sú často flexibilné a môžu byť využívané pri ľubovoľných nákupoch v rámci obchodnej siete alebo partnerských obchodov.
Tento vernostný program je nastavený vo forme predplatenej vernostnej karty s ktorou je možné u obchodníka platiť za zvýhodnené ceny. Zákazníci si svoje vernostné karty dobíjajú. Ak nemajú na vernostnej karte dostatok peňazí nakupujú za bežné ceny. Predpokladá sa, že zákazníci budú mať na svojich vernostných kartách kladný zostatok, čo znamená, vysokú likviditu pre obchodníka. Čím je viac zákazníkov, tým majú viac peňazí u obchodníka. Zákazníci môžu byť kategorizovaný do skupín aj napríklad podľa výšky kladného zostatku na vernostnej karte.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Tento typ vernostného programu je špeciálne navrhnutý predovšetkým pre divadlá, kiná a ostatné kultúrne organizácie kde zákazníci môžu dostať sezónne permanentky a vstupenky. Medzi hlavné nastavenia patrí obmedzenie vernostnej karty na jednu divadelnú sezónu. Karta je vydávaná na meno a po jej predložení môže byť poskytnutá zľava. Benefito slúži predovšetkým na evidenciu a overovania zákazníkov. Je možné vytvoriť rôzne skupiny vernostných kariet, ktoré môžu byť následne použité za iných podmienok a môžu poskytovať inú zľavy alebo benefity. Zákazník si môže vernostnú kartu zakúpiť na začiatku sezóny a využívať jej výhody a benefity počas celej sezóny.
Tento vernostný program je navrhnutý predovšetkým pre firmy s členskou základňou. Zákazníci si platia členský poplatok na pravidelnej mesačnej báze. Pri návšteve prevázky si tento nazbieraný kredit môžu uplatniť. Ideálne pre sezónne služby kde dochádza k nárazovej vyššej útrate za služby. Zákazník nemusí platiť jednu veľkú faktúru 2x ročne ale rozloží si jej úhradu mesačne. Zároveň nemá dôvod opustiť klub členov. Samozrejmosťou je vytvorenie rôznych úrovní členstiev s rôznym mesačným paušálom. Benefito zabezpečuje fakturáciu aj automatickú evidenciu platieb.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Atraktívny vernostný program pre tých zákazníkov, ktorí preferujú pravidelný mesačný príspevok a flexibilitu pri využívaní výhod kedykoľvek počas obdobia členstva.
Medzi špeciálne odmeny vo vašom vernostnom programe môžete zaradiť exkluzívne produkty, ktoré sú dostupné len výmenou za vernostné body a nie sú bežne na predaj. Ponúkame vám možnosť nastaviť limit pre výmenu bodov a možnosť doplatku v prípade, že zákazník nemá dostatočný počet bodov. Navyše, aktivujte si výber osobných výdajných miest, kde si zákazníci môžu ich odmeny vyzdvihnúť priamo, čím sa vyhnete potrebe zasielania tovaru na konkrétne adresy.
Takto získané exkluzívne darčeky majú potenciál vyvolávať silné pozitívne emócie u vašich zákazníkov. Poskytnutie jedinečných alebo personalizovaných predmetov prostredníctvom nákupov môže vytvárať nezabudnuteľné zážitky a upevňovať emocionálne väzby s vašou značkou. Toto všetko prispeje k zvýšeniu vernosti vašich zákazníkov a posilneniu ich vzťahu k vašej spoločnosti.
Kľúčové vlastnosti darčekov
Celkovo môže ponuka exkluzívnych darčekov ako možnosti výmeny za nazbierané body zvýšiť spokojnosť, lojalitu a angažovanosť zákazníkov. Vytvára to obojstranne výhodnú situáciu, v ktorej sa zákazníci cítia odmenení a vaša značka profituje zo zvýšenej lojality a podpory zákazníkov.
Poukážky sú obľúbenou formou odmeny vo vernostných programoch. Sú to v podstate kupóny, ktoré si zákazníci môžu vymeniť za percentuálne zľavy, či konkrétnu zľavu. Poukážky poskytujú zákazníkom hmatateľnú výhodu a môžu byť skvelým spôsobom, ako motivovať k opakovaným nákupom a zvýšiť lojalitu zákazníkov. Poukážky si váš zákazník generuje sám ak dosiahol potrebný počet vernostných bodov. Každej poukážke nastavíte podmienky jej uplatnenia a hlavne dátum vypršania platnosti, aby sa vytvoril pocit naliehavosti a zákazníci boli motivovaní k ich rýchlemu využitiu.
Kľúčové vlastnosti poukážok
Celkovo sú poukážky všestranným a účinným nástrojom vo vernostných programoch. Poskytujú zákazníkom nielen okamžité výhody, ale prispievajú aj k budovaniu dlhodobej lojality a angažovanosti zákazníkov. Ponukou atraktívnych a relevantných odmien za poukážky môžete motivovať k opakovaným nákupom, zvýšiť spokojnosť zákazníkov a v konečnom dôsledku podporiť rast tržieb.
Nálepky sú obľúbeným zberateľským prvkom pretože každý z nás rád niečo zbiera a zhromažďuje. Často sa používajú ako zábavný a pútavý spôsob získavania odmien pre zákazníkov. Po nákupe za definovanú minimálnu výšku, alebo za konkrétnu produkt či službu sa zákazníkovi pridelí jedna nálepka. Ak ich nazbiera určitý počet získa odmenu. Ide o veľmi jednoduchý, prehľadný a ľahko prevádzkovaný spôsob.
Kľúčové vlastnosti nálepiek
Ak si raz vyskúšate implementovať do vernostného programu nálepky, pravdepodobne už od toho neupustíte. Každá 10 pizza zadarmo alebo každá piata káva zadarmo. Vytvorte pocit očakávania a vzrušenia, keď sa zákazníci usilujú o dokončenie svojej zbierky nálepiek.
Žrebovanie vernostných odmien je propagačná udalosť
Kľúčové vlastnosti modulu žrebovanie
Spustite súťaž na pravidelnej báze a poskytnite vašim členom vernostného programu prvok prekvapenia a očakávania. Dajte im šancu vyhrať hodnotné ceny alebo odmeny. Pomôže vám to zvýšiť angažovanosť zákazníkov, zvýšiť účasť vo vernostnom programe a motivovať zákazníkov k opakovaným nákupom aby zvyšovali svoje šance na výhru.
Permanentky nie sú klasickou súčasťou vernostného programu avšak naši klienti nás stále žiadali o túto funkcionalitu spojenú s rezerváciou. Ak už používate benefito na správu vernostného programu pochopiteľne máte záujem sem implementovať všetky vaše interné procesy. Benefito veľmi dobre funguje na miestach, ktoré zákazníci navštevujú pravidelne ako napríklad fitness centrá a rôzne kluby. Z tohto dôvodu sa permanentky stali ďalším modulom, ktorý vám zautomatizuje každodennú činnosť.
Kľúčové vlastnosti permanentiek
Vytvorte si permanentky, ktoré si zákazníci cez benefito môžu zakúpiť a odratávajte počiatočný počet vstupov.
nechajte Benefito komunikovať s vašou databázou a automaticky prenášať údaje o nových objednávkach. Nerobte žiadne činnosti dvakrát.
Najvyššia pridaná hodnota vášho vernostného programu je nákupné správanie, ktoré vám pomôže pochopiť svojich zákazníkov a prispôsobiť svoje marketingové a obchodné stratégie.