To najlepšie čo môžete urobiť pre svoje podnikanie
tak ako sa poďakujete dlhoročným zamestnancom, by ste sa mali poďakovať svojím zákazníkom
tak ako sa poďakujete dlhoročným zamestnancom, by ste sa mali poďakovať svojím zákazníkom
Vernostný program je vo svojej najjednoduchšej podobe štruktúrovaný systém odmien, ktorý ponúkajú firmy na podporu opakovaných nákupov a vernosti k značke. Tieto programy môžu mať rôzne podoby – od zľavy na budúci nákup pri preukázaní sa vernostnou kartou až po zložito odstupňované členské systémy – s rôznou úrovňou prepracovanosti. Ich podstata však zostáva rovnaká: odmeňovanie zákazníkov za ich vernosť.
Tento typ vernostného programu pripisuje rôzny počet bodov za každý nákup alebo využitie služieb u obchodníka. Zbieraním bodov motivuje zákazníka k opakovanému nakupovaniu. Nazbierané body si zákazník vymieňa za rôzne odmeny. Môžu to byť darčeky a poukážky rôzneho druhu. Zákazníkov je možné organizovať do skupín napríklad aj podľa celkovej útraty u obchodníka. Čím viac zákazník utratí, tým môže postupovať do výhodnejšej skupiny, kde získava viac bodov za nákup a uplatňuje ich výhodnejšie.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Keď majú zákazníci motiváciu vrátiť sa do vášho podniku, aby si uplatnili odmeny, je pravdepodobnejšie, že počas svojich návštev uskutočnia ďalšie nákupy. Časom sa tieto dodatočné tržby môžu výrazne navýšiť, pričom 64 % členov vernostného programu minie viac peňazí, aby maximalizovali zisk bodov.
Tento typ vernostného programu je nastavený veľmi jednoducho. Každý zákazník s vernostou kartou získava okamžitú zľavu na nákup či využitie služby u obchodníka. Systém vždy správne vyráta, koľko má zákazník zaplatiť pri aktuálnej platbe vernostnou kartou. Zákazníkov je možné kategorizovať do skupín, kde každá skupina môže mať inú výšku zľavy. Vo vernostnom programe sa nezbierajú žiadne body, ani sa nič neuplatňuje. Obsluha v administrácii zadáva jednotlivé položky nákupu alebo len výslednú cenu nákupu.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Vopred definovaná zľava umožňuje zákazníkom okamžite získavať výhody vernostného programu, bez toho aby museli čakať na zhromaždenie bodov alebo dosiahnutie určitého stupňa vernosti.
Tento typ vernostného programu sa často nazýva aj cashback. Zákazníkovi umožňuje získavať späť určitý percentuálny podiel za svoje nákupy. Zákazník pri prvom nákupe nedostane žiadnu zľavu ale výška jeho nákupu ho oprávňuje nakupovať so zľavou. Pri každom ďalšom nákupe bude zákazník platiť o to menej v akej sume nakúpil predtým. Nedocháza k žiadnym pripisovaním bodov ani k potrebe ich uplatňovania. Je možné znevýhodňovať výšku zľavy podľa toho ako neskoro ju zákazník využije. Čím neskôr zákazník ďalší nákup urobí, tým menšiu zľavu mu obchodník ponúkne.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Cashbackové programy sú často flexibilné a môžu byť využívané pri ľubovoľných nákupoch v rámci obchodnej siete alebo partnerských obchodov.
Tento vernostný program je nastavený vo forme predplatenej vernostnej karty, s ktorou je možné u obchodníka platiť za zvýhodnené ceny. Zákazníci si svoje vernostné karty dobíjajú. Ak nemajú na vernostnej karte dostatok peňazí, nakupujú za bežné ceny. Predpokladá sa, že zákazníci budú mať na svojich vernostných kartách kladný zostatok, čo znamená vysokú likviditu pre obchodníka. Čím viac zákazníkov má obchodník, tým väčší objem peňazí má u seba. Zákazníci môžu byť kategorizovaní do skupín, napríklad podľa výšky kladného zostatku na vernostnej karte.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Tento vernostný program je navrhnutý predovšetkým pre firmy s členskou základňou. Zákazníci si platia členský poplatok na pravidelnej mesačnej báze. Pri návšteve prevázky si tento nazbieraný kredit môžu uplatniť. Ideálne pre sezónne služby kde dochádza k nárazovej vyššej útrate za služby. Zákazník nemusí platiť jednu veľkú faktúru 2x ročne ale rozloží si jej úhradu mesačne. Zároveň nemá dôvod opustiť klub členov. Samozrejmosťou je vytvorenie rôznych úrovní členstiev s rôznym mesačným paušálom. Benefito zabezpečuje fakturáciu aj automatickú evidenciu platieb.
Kľúčové vlastnosti vernostného programu
Atraktívny vernostný program pre tých zákazníkov, ktorí preferujú pravidelný mesačný príspevok a flexibilitu pri využívaní výhod kedykoľvek počas obdobia členstva.
Nálepky sú obľúbeným zberateľským prvkom pretože každý z nás rád niečo zbiera a zhromažďuje. Často sa používajú ako zábavný a pútavý spôsob získavania odmien pre zákazníkov. Po nákupe za definovanú minimálnu výšku, alebo za konkrétnu produkt či službu sa zákazníkovi pridelí jedna nálepka. Ak ich nazbiera určitý počet získa odmenu. Ide o veľmi jednoduchý, prehľadný a ľahko prevádzkovaný spôsob.
Nálepky nie je potrebné aktivovať ako modul a sú súčasťou každého vernostného programu v Benefite. Ich nastavenie a personalizáciu nájdete priamo v nastavení vernostného programu.
Kľúčové vlastnosti nálepiek
Ak si raz vyskúšate implementovať do vernostného programu nálepky, pravdepodobne už od toho neupustíte. Každá 10 pizza zadarmo alebo každá piata káva zadarmo. Vytvorte pocit očakávania a vzrušenia, keď sa zákazníci usilujú o dokončenie svojej zbierky nálepiek.
Medzi špeciálne odmeny vo vašom vernostnom programe môžete zaradiť exkluzívne produkty, ktoré sú dostupné len výmenou za vernostné body a nie sú bežne na predaj. Ponúkame vám možnosť nastaviť limit pre výmenu bodov a možnosť doplatku v prípade, že zákazník nemá dostatočný počet bodov. Navyše, aktivujte si výber osobných výdajných miest, kde si zákazníci môžu ich odmeny vyzdvihnúť priamo, čím sa vyhnete potrebe zasielania tovaru na konkrétne adresy.
Takto získané exkluzívne darčeky majú potenciál vyvolávať silné pozitívne emócie u vašich zákazníkov. Poskytnutie jedinečných alebo personalizovaných predmetov prostredníctvom nákupov môže vytvárať nezabudnuteľné zážitky a upevňovať emocionálne väzby s vašou značkou. Toto všetko prispeje k zvýšeniu vernosti vašich zákazníkov a posilneniu ich vzťahu k vašej spoločnosti.
Kľúčové vlastnosti darčekov
Celkovo môže ponuka exkluzívnych darčekov ako možnosti výmeny za nazbierané body zvýšiť spokojnosť, lojalitu a angažovanosť zákazníkov. Vytvára to obojstranne výhodnú situáciu, v ktorej sa zákazníci cítia odmenení a vaša značka profituje zo zvýšenej lojality a podpory zákazníkov.
Poukážky sú obľúbenou formou odmeny vo vernostných programoch. Sú to v podstate kupóny, ktoré si zákazníci môžu vymeniť za percentuálne zľavy, či konkrétnu zľavu. Poukážky poskytujú zákazníkom hmatateľnú výhodu a môžu byť skvelým spôsobom, ako motivovať k opakovaným nákupom a zvýšiť lojalitu zákazníkov. Poukážky si váš zákazník generuje sám ak dosiahol potrebný počet vernostných bodov. Každej poukážke nastavíte podmienky jej uplatnenia a hlavne dátum vypršania platnosti, aby sa vytvoril pocit naliehavosti a zákazníci boli motivovaní k ich rýchlemu využitiu.
Kľúčové vlastnosti poukážok
Celkovo sú poukážky všestranným a účinným nástrojom vo vernostných programoch. Poskytujú zákazníkom nielen okamžité výhody, ale prispievajú aj k budovaniu dlhodobej lojality a angažovanosti zákazníkov. Ponukou atraktívnych a relevantných odmien za poukážky môžete motivovať k opakovaným nákupom, zvýšiť spokojnosť zákazníkov a v konečnom dôsledku podporiť rast tržieb.
Výzvy a ocenenia
Výzvy a ocenenia sú efektívnym nástrojom gamifikácie vo vernostných programoch. Zákazníci sa môžu zapojiť do vopred definovaných výziev a cieľov, ktoré im poskytujú motiváciu k dosahovaniu konkrétnych úloh. Každá výzva je navrhnutá tak, aby podporovala interakciu so značkou a zvyšovala zapojenie zákazníkov do programu. Po splnení výziev zákazníci získavajú ocenenia, ktoré môžu zahŕňať rôzne formy výhod – od vernostných bodov po exkluzívne odznaky do ich profilu. Tento modul pomáha nielen motivovať k častým nákupom, ale aj k ďalším interakciám so značkou.
Kľúčové vlastnosti výziev a ocenení
Celkovo výzvy a ocenenia predstavujú zábavný a efektívny spôsob, ako zapojiť zákazníkov do vernostného programu. Pomáhajú nielen zvýšiť angažovanosť a motiváciu, ale aj posilniť vzťah medzi zákazníkom a značkou. S využitím výziev a ocenení môžete poskytnúť zákazníkom ďalšiu formu odmeny za ich lojalitu a správanie, čím podporíte opakované nákupy a zvýšite celkovú spokojnosť.
Žrebovanie vernostných odmien je vzrušujúcou aktivitou v rámci vernostného programu, kde môžu zákazníci vyhrať ceny prostredníctvom náhodného výberu. Pri každom nákupe zákazník automaticky získava jeden žreb, ktorý ho zaradí do nasledujúceho žrebovania. Keď nastane čas žrebovania, náš algoritmus férovo vyberie víťaza, ktorému okamžite odošleme oznámenie o výhre emailom.
Tento zážitok môžete ešte viac obohatiť prechodom na režim „otvárania pokladu“. V tomto režime má zákazník možnosť otvoriť „poklad“ ako prvý, ak v stanovený čas navštívi stránku. Tento prvok pridáva napätie a motivuje zákazníkov k pravidelným návštevám vašej stránky, aby zistili, aký poklad na nich čaká. Na pozadí pracuje algoritmus, ktorý zabezpečí férovosť odmeňovania a ponúkne poklad len tým, ktorí stránku včas navštívia.
Kľúčové vlastnosti modulu žrebovanie a poklad
Spustite žrebovanie alebo otváranie pokladu na pravidelnej báze a doprajte vašim členom moment prekvapenia a vzrušenia. Táto príležitosť na výhru hodnotných cien zvyšuje angažovanosť zákazníkov, posilňuje účasť vo vernostnom programe a motivuje zákazníkov k opakovaným nákupom, čím zvyšujú svoje šance na ďalšie výhry.
Permanentky nie sú klasickou súčasťou vernostného programu avšak naši klienti nás stále žiadali o túto funkcionalitu spojenú s rezerváciou. Ak už používate benefito na správu vernostného programu pochopiteľne máte záujem sem implementovať všetky vaše interné procesy. Benefito veľmi dobre funguje na miestach, ktoré zákazníci navštevujú pravidelne ako napríklad fitness centrá a rôzne kluby. Z tohto dôvodu sa permanentky stali ďalším modulom, ktorý vám zautomatizuje každodennú činnosť.
Kľúčové vlastnosti permanentiek
Vytvorte si permanentky, ktoré si zákazníci cez benefito môžu zakúpiť a odratávajte počiatočný počet vstupov.
Kupóny predstavujú atraktívnu súčasť vernostného programu, ktorá povzbudzuje zákazníkov k návratu a aktívnemu zapojeniu. Poskytujú možnosť využiť nazbierané body, čím odmeňujú vernosť zákazníkov. Kupóny sú dostupné nie len vaším zákazníkom ale môžu byť dostupné v rámci všetkých spoločností a prevádzok, ktoré tento systém používajú, čo ich robí ideálnym spôsobom na prilákanie nových zákazníkov. Pred uplatnením si zákazníci musia kupón aktivovať, čím vzniká jednoznačná konverzia, ktorá prináša merateľný prínos pre vašu prevádzku.
Kľúčové vlastnosti kupónov
Vytvorte si kupóny a zvýšte zapojenie svojich zákazníkov alebo prilákajte nových od ostatných prevádzok v benefite.
nechajte Benefito komunikovať s vašou databázou a automaticky prenášať údaje o nových objednávkach. Nerobte žiadne činnosti dvakrát.
Najvyššia pridaná hodnota vášho vernostného programu je nákupné správanie, ktoré vám pomôže pochopiť svojich zákazníkov a prispôsobiť svoje marketingové a obchodné stratégie.