To najlepšie čo môžete urobiť pre svoje podnikanie

tak ako sa poďakujete dlhoročným zamestnancom, by ste sa mali poďakovať svojím zákazníkom

1
celkové tržby
1
opakované objednávky
1%
priemerný rast
odmeňovanie vernosti

Odmeňovanie zákazníkov za ich vernosť

Vernostný program je vo svojej najjednoduchšej podobe štruktúrovaný systém odmien, ktorý ponúkajú firmy na podporu opakovaných nákupov a vernosti k značke. Tieto programy môžu mať rôzne podoby – od zľavy na budúci nákup pri preukázaní sa vernostnou kartou až po zložito odstupňované členské systémy – s rôznou úrovňou prepracovanosti. Ich podstata však zostáva rovnaká: odmeňovanie zákazníkov za ich vernosť.

Zameraný na zákazníkov

vernostný program je zameraný na potreby a preferencie zákazníkov, ktorí sú motivovaní k účasti v programe (nakupovaním a využívaním služieb) a cítiť sa ocenení za svoju vernosť.

Jasne definované ciele

Vernostný program má na všetky ciele konkrétne kroky. Ako napríklad zvýšenie opakovaných nákupov, zvýšenie priemernej hodnoty objednávky, alebo získanie nových zákazníkov.

Spravodlivé odmeňovanie

Spravodlivé odmeňovanie je základom každého úspešného vernostného programu. Každý zákazník by mal mať možnosť dosiahnuť odmenu za svoje verné nákupy, bez ohľadu na ich frekvenciu alebo hodnotu. Benefito nastavuje odmeňovanie podľa viacerých kritérií.

Komunikácia so zákazníkmi

Komunikácia s vašimi zákazníkmi je kľúčová pre úspech vernostného programu. Nastavte si automatické správy podľa nákupného správania a informujte jednoducho o nových odmenách, zľavách a exkluzívnych ponukách.

ako to funguje

Vernostné modely

Bodový model

Tento typ vernostného programu pripisuje rôzny počet bodov za každý nákup alebo využitie služieb u obchodníka. Zbieraním bodov motivuje zákazníka k opakovanému nakupovaniu. Nazbierané body si zákazník vymieňa za rôzne odmeny. Môžu to byť darčeky a poukážky rôzneho druhu. Zákazníkov je možné organizovať do skupín napríklad aj podľa celkovej útraty u obchodníka. Čím viac zákazník utratí, tým môže postupovať do výhodnejšej skupiny, kde získava viac bodov za nákup a uplatňuje ich výhodnejšie.

Kľúčové vlastnosti vernostného programu

  • zbieranie bodov
  • vymieňanie bodov za darčeky a poukážky
  • expirácia bodov

Keď majú zákazníci motiváciu vrátiť sa do vášho podniku, aby si uplatnili odmeny, je pravdepodobnejšie, že počas svojich návštev uskutočnia ďalšie nákupy. Časom sa tieto dodatočné tržby môžu výrazne navýšiť, pričom 64 % členov vernostného programu minie viac peňazí, aby maximalizovali zisk bodov.

uplatňovanie bodov

Vernostné moduly

Nálepky

Nálepky sú obľúbeným zberateľským prvkom pretože každý z nás rád niečo zbiera a zhromažďuje. Často sa používajú ako zábavný a pútavý spôsob získavania odmien pre zákazníkov. Po nákupe za definovanú minimálnu výšku, alebo za konkrétnu produkt či službu sa zákazníkovi pridelí jedna nálepka. Ak ich nazbiera určitý počet získa odmenu. Ide o veľmi jednoduchý, prehľadný a ľahko prevádzkovaný spôsob.

Nálepky nie je potrebné aktivovať ako modul a sú súčasťou každého vernostného programu v Benefite. Ich nastavenie a personalizáciu nájdete priamo v nastavení vernostného programu.

Kľúčové vlastnosti nálepiek

  • elektronické zbieranie nálepiek
  • zbieranie nálepiek je rovnaké pre všetkých
  • gamifikácia a sledovanie pokroku
  • limitované edície alebo špeciálne nálepky

Ak si raz vyskúšate implementovať do vernostného programu nálepky, pravdepodobne už od toho neupustíte. Každá 10 pizza zadarmo alebo každá piata káva zadarmo. Vytvorte pocit očakávania a vzrušenia, keď sa zákazníci usilujú o dokončenie svojej zbierky nálepiek.

Import objednávok z vašej databázy

nechajte Benefito komunikovať s vašou databázou a automaticky prenášať údaje o nových objednávkach. Nerobte žiadne činnosti dvakrát.

join community

Nákupné správanie

Najvyššia pridaná hodnota vášho vernostného programu je nákupné správanie, ktoré vám pomôže pochopiť svojich zákazníkov a prispôsobiť svoje marketingové a obchodné stratégie.

Pravidelné nákupy

Automaticky odošlite zľavovú poukážku zákazníkovi, ktorý pravidelne nakupuje avšak práve tento mesiac opakovaný nákup neurobil.

Strácate zákazníka

Váš zákazník už dlhšie u vás nenakúpil, preto na neho zameriate vhodnú komunikáciu podľa kategórie produktov, ktoré nakupoval.

Navýšenie predaja

S dostupnými údajmi o preferenciách a nákupných vzorcoch vašich zákazníkov môžete efektívne odporučiť súvisiaci tovar ostatným zákazníkom.

Menu